رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر لزوم تقویت جریان مطالبه گری در استان کرمان گفت: نمایندگان در خط مقدم مطالبه گری حضور پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۸۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰ 06 August 2021

محمدرضا پورابراهیمی عصر جمعه در جلسه مجمع مطالبه گران استان کرمان با اشاره به ضرورت تشکیل و فعالیت این مجمع در استان کرمان، افزود: وجود روحیه مطالبه گری در هر جامعه‌ای دارای اهمیت است. در استان کرمان به دلیل داشتن مردمانی محجوب، این روحیه مطالبه گری باید بیشتر ممورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: بحث مطالبه گری در استان باید با رویکرد فرهنگ سازی باشد به این معنا که اگر کسی بخواهد نماینده یا استاندار استان باشد، باید صریح و شفاف با مردم صحبت کند و این پاسخگوی به نفع عملکرد مثبت خود مسئول است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بحث مطالبه گری در حال حاضر نسبت به سالیان گذشته به واسطه وجود فضای مجازی و سایر عوامل تغییر کرده است اما باید این موضوع در استان تقویت شود، بیان کرد: مسئله مطالبه گری بسیار مهم است چرا که اگر افکار عمومی مطالبه گر باشند، تأثیر مستقیمی بر عملکرد مسئول دارد و میزان خطای مسئول به کمترین حالت می‌رسد.

وی با اشاره به چگونگی جلوگیری از شکل گیری فساد در اقتصاد، تصریح کرد: در این زمینه «مبارزه قاطع با افراد سودجو» و «انجام کارهای زیرساختی» دو راهکار اصلی است که اصلاً چنین حرکت‌هایی شکل نگیرد. در این زمینه، اعتقادات تأثیرگذار است که بعضاً شاهد تضعیف اعتقادات هستیم و دیگری شفافیت اطلاعات افرادی است که مسئولیتی را به عهده می‌گیرند که متأسفانه این امر در کشور تحقق پیدا نکرده است.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که بحث مطالبه گری در استان کار ارزشمندی است، بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم این مجمع باید توجه به مسئولان باشد که در این زمینه نمایندگان در خط مقدم مطالبه گری حضور پیدا خواهند کرد، سایر مسئولین ارشد استان هم هستند.

وی با اشاره به اینکه باید یک برنامه زمان بندی نیز باید داشته باشیم و بر این اساس برنامه ریزی و فعالیت کرد، افزود: در همین زمینه مجمع باید در راستای مطالبه گری از مسئولان استان، عمکرد و برنامه‌های پیش روی آنها را پیگیری کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جریان مطالبه گری باید در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار