مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر یک دوز و بیش از ۲۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ 10 August 2021

رضا فدایی افزود:در حال حاضر متولدان ۱۳۴۷ و بالاتر از آن و برخی گروه‌های شغلی پرخطر که از طرف وزارت بهداشت اعلام شده در حال دریافت واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستند و تاکنون بیش از ۶۱ درصد سالمندان واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون رانندگان تاکسی، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، خبرنگاران و کارمندان بانک‌ها در حال اجرا است گفت: تاکنون عوارض جدی برای واکسن‌های در دسترس گزارش نشده است و برخی عوارض شایع مانند درد در محل تزریق، سر درد و تب را دارند.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در موج پنجم و وضعیت بسیار بحرانی قرار داریم افزود: میزان رعایت‌ها به شدت کاهش یافته است و افراد بدون توجه به دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در مکان‌های پر تردد و مراسم حضور می‌یابند.
فدایی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۳۰ درصد افراد یک دوز واکسن و حدود پنج درصد مردم اصفهان دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند گفت: هنوز تا رسیدن به ایمنی جمعی فاصله داریم و باید میزان رعایت نکات بهداشتی به شدت توسط افراد انجام شود.
وی با اشاره به اینکه واکسن در دسترس از نوع سینوفارم و برکت است افزود: واکسن آسترازنکا بیشتر برای تزریق دوز دوم استفاده می‌شود و انتظار می‌رود با ورود واکسن‌های ایرانی به طور انبوه به چرخه واکسیناسیون، این روند سرعت بیشتری بگیرد.
افرادی که گروه سنی آن‌ها اعلام شده می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir درخواست نوبت کرده و با دریافت پیامک برای واکسیناسیون اقدام کنند و در روز و ساعتی که به آن‌ها اعلام شده به مراکز واکسیناسیون بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار