امام جمعه قم:
امام جمعه موقت قم، گفت: ما اهل منطق هستیم و حقوق بین ‎الملل را رعایت می‌کنیم ولی لبخندهای دشمنان را باور نمی‌کنیم و معتقدیم که راه پیروزی ما احیای فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 22 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم در بلوار پیامبر اکرم(ص) گفت: هفته دفاع مقدس یادآور یک واقعه بزرگی در تاریخ معاصر کشور است؛ زیرا دفاع مقدس، کهکشانی از ستارگان آسمانی بوده و دریایی از مرواریدهای منظوم؛ دفاع مقدس فصلی نو در حیات ما بود.

وی افزود: دفاع مقدس فصل جدیدی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و اسلام بود؛ گرامی‌داشت دفاع مقدس گرامی‌داشت همه ارزش های متعالی اسلام و سهامداران عزت کشور مان؛ یعنی گرامی‌داشت امام و شهدا و بسیجیان و خانواده هایی که در دفاع از کشور و اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

رییس جامعه المصطفی(ص) اظهارکرد: دفاع مقدس ما دانشگاه علم و دانش و ارزش بود؛ دفاع مقدس جلوه‌های گوناگونی داشت؛ اولین بعد و جلوه دفاع مقدس، ارایه یک سبک زندگی ایمانی، اخلاقی و حماسی بود.

وی گفت: دفاع مقدس خاطرات بدر و حنین و عاشورا را زنده کرد؛ در دفاع مقدس، جوانان و مدافعان از اسلام و انقلاب یک مدل جدید از زندگی ایمانی ارایه کردند؛ اولین جلوه دفاع مقدس، ابعاد اخلاقی و عرفانی و معنوی و عبادی و سبکی از زندگی آسمانی بود که در صحنه های دفاع مقدس تجلی کرد.

اعرافی بیان کرد: رزمندگان عالی‌ترین سطح سبک زندگی را به منصه ظهور گذاشتند و این سطح از سبک زندگی در تاریخ گذشته وجود نداشته است؛ امروز جامعه در برابر تهاجمات سنگین فکری و اخلاقی نیازمند بازگشت به سبک زندگی این جوانان در دفاع مقدس است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: جبهه ها مظهر دنیا گریزی و آخرت جویی و خدا خواهی بود؛ امام حسین(ع) فرمودند که برخیزید و به سوی جایگاه های خود در آخرت حرکت کنید؛ این مرگ جز یک پل در برابر شما نیست و از این پل بگذرید تا به دنیای آخرت وصل شوید.

رییس جامعه المصطفی(ص) اظهارکرد: جوانان و پیران در دفاع مقدس، دنیا گریز بودند و انقطاع الی الله داشتند؛ عبادت و دعا و زیارت و عشق به اولیای الهی و خداوند در جبهه‌ها موج می زد؛ جبهه‌ها معبد و جایگاه راز و نیاز با خدا و نماز شب و قرائت قرآن و ذکر الهی بود.

وی گفت: جوانان در جنگ، به مرگ لبخند زدند و سخت ترین تجربه بشر را با لبخند پشت سر گذاشتند؛ در جنگ ترسی وجود نداشت و این رمز پیروزی جوانان بود؛ نکته بعدی، سادگی و بی پیرایگی و رهایی از تجملات و تشریفات دنیا در جنگ ما تجلی پیدا کرده بود.

اعرافی بیان کرد: برادری و محبت بین رزمندگان باید در امروز جامعه ما نیز پیاده شود؛ روحیه ایثارگری آنها باید برای همه الگو باشند زیرا آنها از هرچیزی برای برادران خود می گذشتند تا مشکلی در این بین بوجود نیاید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی در دوران دفاع مقدس موج می زد؛ فرماندهان بزرگ در جنگ مانند یک سرباز بودند؛ نکته بعد، شجاعت و نهراسیدن از قدرت های بزرگ بود؛ در جنگ از ترس از قدرت‌ها عبور کردیم در حالی که پیش از انقلاب نام این قدرت ها لرزه بر اندام قدرت ها و کشورها می افکند ولی انقلاب همه این موهومات را کنار زد.

رییس جامعه المصطفی(ص) اظهارکرد: ولایت پذیری و تسلیم امر ولی فقیه بودن یکی دیگر از مهمترین مسایل در سبک زندگی جوانان در دوران دفاع مقدس بود.

وی گفت: جامعه امروز نباید این گذشته و سابقه درخشان را فراموش کنند؛ مسوولان و ملت باید این میراث عظیم را پاسداری کنند؛ امروز در برابر موج های غیر اخلاقی نیازمند بازگشت به آن سبک زندگی برگردند.

اعرافی بیان کرد: ارزش جوانان و بسیجیان امروز کمتر از گذشته نیست و امروز نیز یک سپاه عظیم دلباخته انقلاب داریم و این فرزندان در مقابل دشمنان خواهند ایستاد؛ اخلاق و عبادت و عرفان و سبک زندگی اسلامی در دفاع مقدس حضور داشت و باید با زبان هنر این ارزش ها را ترویج کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بعد دیگر دفاع مقدس، بعد نظامی و استواری و مقاومت بود؛ در دفاع مقدس حماسه الهی تجلی پیدا کرد؛ جنگ ما یک جنگ به تمام معنی نابرابر بود؛ یک جنگ طولانی و گسترده بود که همه عالم دربرابر ما صف آرایی کردند ولی ایمان ملت بزرگ ایران تمام این نقشه ها را بی اثر کرد.

رییس جامعه المصطفی(ص) اظهارکرد: در جنگ، الگوهای جدید جنگی توسط نیروهای مسلح جهادی آفریده شد؛ تمام قدرت های کلاسیک نظامی در برابر این خلاقیت جوانان ما به زانو درآمدند و امروز همان تاکتیک ها مورد مطالعه قرار می گیرد.

وی گفت: امروز جبهه مقاومت در سراسر جهان از روش بسیج الهام گرفته و خواهد گرفت.

اعرافی بیان کرد: بعد سوم جلوه های بین المللی است؛ چند هدف از سوی کشورهای ابرقدرت دنبال می شد که از آن جمله می توان به سقوط ایران و انقلاب و تجزیه مناطق نفت خیز از ایران بود؛ آنها به دنبال آن بود که به همه دنیا بگویند که انقلاب اسلامی موفق نمی شود و نباید ایران را الگوی خود بدانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در جنگ همه این اهداف شکست خورد؛ قطع نامه در شرایطی پذیرفته شد که یک وجب از این خاک گرفته نشد و دنیا به این عظمت ملت خیره شده بود؛ در کشورهای دنیا در برابر این همه عظمت و مقاومت سر تسلیم فرود آوردند و پس از جنگ نیز امدادهای الهی پیروزی های جدیدی برای ما ایجاد کرد.

رییس جامعه المصطفی(ص) اظهارکرد: اجتماع امروز نیروهای مسلح ما در سراسر کشور و حضور خانواده های ایثار گر و جوانان و بسیجیان ما در گرامی‌داشت دفاع مقدس، پیام‌های جدی و جدیدی دارد؛ امیدواری و استمرار بر خط نورانی انقلاب و اسلام و ولایت فقیه از جمله این پیام هاست؛ ولایت فقیه در قامت رسای امام و امروز در چهره نورانی مقام معظم رهبری پشتوانه کشور ماست.

وی گفت: پیام دفاع مقدس به نیروهای دفاعی کشور استواری و به روز شدن در عرصه دفاعی است؛ باید به افق های بلند چشم بدوزیم.

اعرافی بیان کرد: پیام دفاع مقدس به مسوولان این است که به ملت دل ببندیم و به قدرت های دیگر دل نبندیم؛ نباید فراموش کنیم که این کشورهایی که امروز به ما لبخند می زنند سال‌های متمادی به ما خنجر زدند؛ آمریکا در یک صدسال اخیر صد جنگ در دنیا به راه انداخته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما اهل منطق هستیم و حقوق بین الملل را رعایت می کنیم ولی لبخندهای آنها را باور نمی کنیم؛ باید به ملت تاکید کنیم و از دشمن انتظاری نداشته باشیم؛ راه پیروزی ما احیای فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: پیام امروز ما به دشمنان و آمریکا و اسراییل آن است که ایران اسلامی شجاع امروز نیز در مقابل شما می ایستد؛ شما در مقابل ما توطئه های فراوان چیدید ولی بدانید که همان ملتی که در دفاع مقدس ایستاد همان ملتی است که در مقابل شما ایستاده است و اجازه تجاوزی را به شما نمی دهد ؛اسراییل که غده سرطانی ناچیز و حقیر است و به قول رهبری 25 سال دیگر نیز وجود نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: داعش و تکفیری ها ابزارهای توطئه گران بین المللی هستند؛ ملت ایران با فضل الهی و امدادهای الهی جایگاه امن خواهد بود و در مقابل همه این توطئه ها خواهد ایستاد؛ پیام شهدا به ما این است که باید این مسیر نورانی را طی کنیم و از هیچ دشمنی نهراسیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار