مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: پیش ثبت‌نام زائران همایش عظیم پیاده‌روی اربعین در استان کرمان از ساعت ۹ صبح فردا آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 05 September 2021

محمود عرب‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار، معاونان سیاسی امنیتی و هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مسئولان و اعضای ستاد در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار داشت: منتظر تصمیم دولت عراق درباره پذیرش زائران خارجی هستند و هنوز دولت عراق در این زمینه اعلام نظر نکرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به منظور ساماندهی اعزام زائران اربعین، سامانه سماح راه‌اندازی شد است افزود: با توجه به جلسه ویدئو کنفرانسی که با مسئولان سازمان حج و زیارت داشتیم مقرر شد تا مدیران شرکت‌ها و دفاتر زیارتی حج و زیارت به سامانه سماح وصل شده و برای ثبت نام زائران آماده شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به وجود 117 دفتر زیارتی در استان کرمان گفت: پیش ثبت‌نام زائران همایش عظیم پیاده‌روی اربعین در استان کرمان از ساعت 9 صبح فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام زائران صرفاً به صورتی اینترنتی انجام می‌شود افزود: برای ثبت‌نام موقت زائران هزینه‌ای نباید پرداخت شود.

عرب‌نژاد با اشاره به شرایط ثبت‌نام داوطلبان حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین امسال گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، زائران باید دو دوز واکسن خود را زده باشند و دوز دوم واکسن آنها باید حداکثر تا تاریخ 19 شهریور تزریق شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه مرزهای زمینی ما با برای اعزام بسته است ادامه داد: هنوز اعزام زائر به کشور عراق برای همایش عظیم پیاده روی اربعین قطعی نشده و منتظر اعلام نظر کشور عراق هستیم.

حجت‌الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی شعار همایش عظیم پیاده‌روی اربعین "الحسین سفینه النجاه" انتخاب شده است اظهار داشت: این شعار یک شعار فرا مذهبی و فرادینی است و شامل همه کسانی می‌شود که به امام حسین (ع) تمسک کردند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان کرمان با بیان اینکه کمیته فرهنگی اربعین در سال‌های گذشته برنامه‌ها تفاوت زیادی داشت تصریح کرد: این دومین سالی است که در این ایام با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم اما کار فرهنگی و عاشورایی تعطیل و تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه‌ها بر روی کارهای فرهنگی داخل استان متمرکز شده است گفت: امسال زیارت اربعین روز 19 صفر در تمام ادارات استان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار