مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به آزادسازی، لایروبی و پاک‌سازی ۱۱۴ کیلومتر از رودخانه‌های در معرض تجاز و تخریب استان خبر داد و در این باره بر همیاری و همکاری مردم در جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 07 February 2022

«ناصر کامیارفرد» با بیان این که رودخانه‌ها، عوارض و پدیده های طبیعی هستند و هیچ فردی حق تخریب و تجاوز و از بین بردن آنها را ندارد، گفت: مردم باید با همیاری و همکاری لازم با دهیاران و گروه گشت و بازرسی از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری و از ساخت پل‌های شخصی، غیر ایمن و بدون مجوز یا ایجاد جاده یا راه دسترسی در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اعم از این که دائمی یا فصلی باشند، در اختیار حکومت جمهوری اسلامی هست و هرگونه اعیانی و دخل و تصرف در آنها ممنوع است.

کامیار فرد افزود:با توجه به بارش‌های سیل آسا در سال های اخیر در کشور و هدر رفت منابع انسانی و ملی به علت تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها، این موضوع بیشتر اهمیت پیدا کرده و شرکت آب منطقه ای یزد با اجرای طرح آزادسازی سراسری و پاکسازی رودخانه‌ها گام مهمی را در این زمینه برداشته است.

وی به گزارش گروه‌های گشت و بازرسی و گزارش های مردمی درمورد ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها یا برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای اشاره کرد و گفت: این گزارش ها با جدیت پیگیری و با متخلفین با قاطعیت برخورد شده تا این منابع ملی از تخریب، مصون مانده و احتمال صدمات جانی و مالی در حوادث را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، این مسئول اظهار کرد: به منظور آمادگی برای بارش و جلوگیری از خسارت در صورت بروز سیلاب احتمالی، اقدام به آزادسازی، لایروبی و پاکسازی سراسری مسیر رودخانه هایی که بیشتر در معرض تجاوز و تخریب بوده‌اند از جمله در مناطق منشاد، طزرجان، بنادک سادات، هنزا و سانیج به طول ۱۱۴ کیلومتر شد تا سیلاب بتواند در مسیر خودش به صورت ایمن و بدون خسارت جانی و مالی عبور کند که البته در این راستا همیاری و همکاری خود مردم لازم و ضروری است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: لایروبی ، پاک‌سازی ، آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار