کد خبر: ۱۰۵۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 14 June 2022

 

‍ تابناک/گیلان فرماندار لنگرود، با بیان اینکه غرب از طریق ترویج مصرف گرایی به دنبال عرضه فرهنگ خود است، تصریح کرد: ازدواج جوانان در جامعه ما گران شده، زیرا ثروت ارزشمند شده و شاهد تجمل گرایی و چشم و هم چشمی هستیم.

 

محمدرضا جلالی در جلسه قرارگاه خانواده و جمعیت شهرستان لنگرود، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت با محوریت رفع مشکل ازدواج جوانان، اظهار کرد: ازدواج جوانان در سنین مناسب موجب افزایش فرزندآوری می شود.

 

وی مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را عامل تاخیر در ازدواج جوانان و کاهش فرزندآوری دانست و افزود: متاسفانه شاهد ترویج سبک زندگی غربی در خانواده ها هستیم و جوانان مصرف گرایی را دنبال می کنند.

 

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه غرب از طریق ترویج مصرف گرایی به دنبال عرضه فرهنگ خود است، تصریح کرد: ازدواج جوانان در جامعه ما گران شده، زیرا ثروت و دارایی ارزش دارد و شاهد تجمل گرایی و چشم و هم چشمی هستیم.

 

جلالی، با تاکید بر لزوم آسان سازی ازدواج از طریق ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، گفت: اسلام عنایت ویژه ای به نقش بانوان در جامعه دارد و باید این دیدگاه را احیا کنیم.

 

وی با اشاره به استفاده ابزاری غرب از زن به عنوان موجود مصرف کننده و کارگر ارزان، عنوان کرد: متاسفانه این فرهنگ نیز در کشور را رواج پیدا کرده و برخی از بانوان و همسرداری و فرزندپروری را عار می دانند که نقش مهمی در کاهش جمعیت دارد.

 

فرماندار لنگرود، تاخیر در ازدواج و افزایش تک فرزندی را نگران کننده دانست و گفت: برخی از مشاغل با جنس ظریف و روحیه لطیف بانوان سازگاری ندارد و لذا باید جایگاه واقعی زن ایرانی مسلمان را مجددا احیا کنیم که همسرداری و فرزندپروری را ارزش می داند.

 

وی زن را جامعه ساز دانست و خاطرنشان کرد: باید آگاهی جامعه را درباره اهمیت فرزندآوری سالم افزایش دهیم و چالش تک فرزندی را مطرح کنیم؛ همچنین باید مشاوره ازدواج را به سمت کاهش میانگین فاصله زمانی ازدواج تا فرزندآوری و فرزند اول و دوم ببریم.

 

جلالی، آمار بالای طلاق و سقط جنین را در کاهش جمعیت موثر دانست و عنوان کرد: باید معضل اشتغال و مسکن جوانان را حل و عوامل ناباروری را کنترل کنیم؛ همچنین بانک ها در حوزه بیمه ای و درمانی جهت پوشش زوج های جوان اقدام کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار