معاون وزیر نفت و مدیر عامل صنایع پتروشیمی ایران در بازدید از پتروشیمی هلیلان :
معاون وزیر نفت و مدیرعامل صنایع پتروشیمی کشور از روند پیشرفت طرح ۲۰۰هزار تنی پلی اتیلن سنگین پتروشیمی هلیلان بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 13 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ در حاشیه این بازدید که عضو هیات مدیره ومدیر طرح های ملی صنایع پتروشیمی ورئیس کل نظارت و هماهنگی پیشرفت طرح های پتروشیمی کشور نیز حضور داشت ،مهندس شاهمیرزایی بر ضرورت همکاری و تلاش ادارات استانی در راستای رفع موانع احتمالی پیش روی این طرح مهم تاکید کرد .

معاون وزیر نفت با اشاره به تاثیر گذاری این طرح بر اشتغالزایی و توسعه استان گفت :اجرای این طرح بزرگ صنعتی ،اشتغال و توسعه پایدار منطقه هلیلان را در پی خواهد داشت. 

شاهمیرزایی با توجه به عدم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی بانک عامل بیان داشت : بانک ملت به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز اجرای این طرح مهم عمل نماید. 

وی ضمن تاکید بر انعقاد قرارداد تامین خوراک مورد نیاز این طرح ،رعایت الزامات زیست محیطی از سوی مجری طرح را یادآور شد.

شایان ذکر است پتروشیمی هلیلان با سرمایه گذاری بخش خصوصی با رعایت الزامات زیست محیطی و فن آوری روز دنیا در شهرستان هلیلان در دست احداث است .

از آنجائیکه اجرای این طرح مهم، در اشتغالزایی و توسعه منطقه محروم هلیلان تاثیر فراوانی را بر جای خواهد گذاشت ،همکاری همه جانبه دستگاههای اداری و حاکمیتی برای سرعت بخشی به ورود این طرح به فاز عملیاتی ضرورتی غیر قابل انکار است. 

از این‌رو می طلبد مسولین استان و شهرستان هلیلان با درک مفهوم توسعه ،موانع احتمالی پیش روی این طرح مهم را هر چه سریعتر مرتفع نمایند. 

نمی شود از یک سو شعار توسعه همه جانبه و رفع مشکلات مردم ، اشتغال جوانان را از تریبون ها صدا زد ،اما از یک سو با قرار گرفتن در یک دور باطل و بروکراسی خسته کننده ،تحرکی از سوی مسولین بمنظور برداشتن موانع پیش روی این طرح مهم توسعه ای را شاهد نباشیم .

بدیهی است پتروشیمی هلیلان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه هلیلان استارت زده شده است ،می تواند مهمترین معیار برای اثبات میزان صداقت مسولین برای جذب سرمایه گذار در استان قلمداد شود.

مسولین باید بدانند تا زمانی که فرش قرمز پیش پای سرمایه گذار پهن نشود و موانع کوچک و بزرگ برای حضور سرمایه گذار در استان رفع نشود نباید مدعی تلاش برای ترغیب و حضور سرمایه گذاران در استان بود .

یقینا مردم استان پتروشیمی هلیلان را بزرگترین معیار برای موفقیت یا عدم موفقیت و مهمترین دلیل برای اثبات صداقت مدیران در ترغیب و تشویق سرمایه گذاران برای توسعه استان قرار خواهند داد .

چنانچه در این مرحله تلاش ادارات و دستگاههای مرتبط برای برداشته شدن موانع موجود را به نمایش گذاشته و شاهد ورود این صنعت به فاز عملیاتی باشیم، پس مسولین همسو با شعارهایشان گام برداشته و در مسیر نمره موفقی در کارنامه اشان ثبت خواهد شد و بالعکس!/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار