سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان ایلام در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 19 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام روز یکشنبه در این آیین گفت: تصرفات غیر قانونی املاک و زمین خواری با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رصد می شود.

سعید هژبری با اشاره به ویژگی های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، افزود: پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان اطلاعات لازم را در قالب‌های استاندارد به این درگاه اینترنتی ارائه و تمام مجوزهای قانونی مرتبط با فعالیت خویش را از طریق همان درگاه دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: این درگاه به وسیله یک بدنه واحد مدیریت می‌شود و مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌های مرتبط با ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک را عهده‌دار خواهد بود.

هژبری یادآور شد: امروز با افزایش ارزش افزوده در حوزه املاک و زمین بسیاری از پرونده های قضایی مربوط به تخلفات در تصرف اراضی و تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر قانونی بوده که بر این اساس نیاز به یک سامانه هوشمند برای نظارت و کنترل بر این حوزه احساس می شد.

وی ادامه داد سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین سال ۹۷ در چهل و دومین جلسه ستاد هماهنگی با مبارزه با مفاسد اقتصادی پیش بینی و در دستور کار قرار گرفت که نقش بسزایی در جلوگیری از سوء استفاده سوداگران و قانون قانون شکنان در تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی، دولتی و کشاورزی بویژه اراضی واقع در حاشیه شهرها دارد.

معاون استاندار ایلام اظهار داشت: کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و انرژی، ایجاد شفافیت و سلامت اداری، عدالت اجتماعی ایجاد، وحدت رویه در ارائه خدمات حوزه اراضی و املاک، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان، کاهش جرائم و تخلفات مرتبط با زمین خواری، امکان اعمال نظام‌مند معماری از اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار