نماینده حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، بهاباد، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده زمین خواری و تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی در مناطق بخش مرکزی و روستاها موجب نارضایتی ساکنان این مناطق شده است و باید از سوی متولیان با این پدیده برخورد قانونی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 17 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا صباغیان بافقی در کارگروه توسعه دهستان میانکوه مهریز افزود: دستگاه های متولی باید با افراد سودجو و فرصت طلبی که به راحتی در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا در زمینه زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند، برخورد کند.

وی تصرف زمین‌ها و ساخت و سازهای بی‌رویه را باعث آسیب به روستاها ذکر کرد و رسیدگی دستگاه‌های مربوطه، شوراها و دهیاران را خواستار شد و ادامه داد: در صورت مشاهده، مکاتبه از طریق دستگاه‌های نظارتی و بازرسی انجام تا پیگیری و اقدامات لازم به عمل آید.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس کمبود آب در میانکوه به ویژه در روستای هنزا به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و پایین رفتن سطح آب شرب و کشاورزی را مهمترین مشکل این منطقه دانست و گفت: اجرای مصوبات جلسات قبل، پیگیری اجرای دیوار ساحلی، لایه روبی رودخانه‌ها، ساماندهی مخازن آب و شبکه آب آشامیدنی، دیوار ساحلی رودخانه لاحاجی بنادک سادات و تعیین و تکلیف بدهی دهیاری روستای سیدآباد هنزا در خصوص اجرای طرح لوله کشی و آبیاری نوین از سوی مسئولان نیازمند پیگیری بیشتر است .

صباغیان با انتقاد از مشکلات روکش آسفالت و اجرای طرح گازرسانی در بنادک سادات و هنزا شتاب بخشی به اجرای این طرح ها را به عنوان مطالبه شهروندان این مناطق خواستار شد.

پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی در برخی روستاهای شهرستان مهریز موجب تغییر کاربری تعدادی از باغ ها و تخریب منابع طبیعی شده که این امر باعث نارضایتی مردم منطقه شده است.

مناطق ییلاقی مهریز همواره در معرض زمین خواری است

ییلاقی بودن اغلب روستاهای بخش مرکزی مهریز به خصوص در دهستان میانکوه موجب تشدید پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی باغ ها و اراضی ملی منطقه شده است، این پدیده با وجود نظارت و پیگیری هایی که در سال‌های اخیر توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده همچنان از مسائلی است که نارضایتی مردم روستاهای منطقه را به همراه دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار