رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: هزار تولد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان در ۱۰ سال گذشته به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 01 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محسن مرادی روز سه‌شنبه به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی  افزود: تولد این تعداد کودک، در سالهای اخیر از جمله افتخارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در بخش درمان ویژه زوج‌های نابارور است.

وی گفت:مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیش از ۶۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلفی سالهاست که مشغول به فعالیت است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این نهاد در هفته جوانی جمعیت، پویش مشاوره رایگان برای مراجعان را پیش بینی کرده است.

مرادی افزود: همچنین در هفته جوانی جمعیت طرح پویش غربالگری اطلاع رسانی ویژه زوج‌های نابارور در شهرهای استان از جمله خنداب اجرا شد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد درمان ناباروری با استفاده از ظرفیت بخش درمان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که به نمادی افتخارآمیز تبدیل شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به هزینه بالای درمان ناباروری، گفت: ۷۰ درصد هزینه درمان ناباروری در دولت سیزدهم، توسط بیمه پایه پرداخت می‌شود که این مزیت موجب شده تا اقبال زوج‌ها برای استفاده از خدمات درمانی افزایش یابد.

مرادی با اشاره به آزمایشگاه جامع محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این آزمایشگاه با وجود اینکه مدت زیادی از زمان فعالیتش نگذشته است ولی دست آورده‌ای خوبی از طریق همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو به دست آورده است.

مرادی به بخش دیگری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان مرکزی اشاره کرد و افزود : مرکز مطالعات تخصصی محلات در هفته‌های اخیر آغاز به کار کرده و قرار است تمامی مباحث پژوهش سنگ در شهرستان محلات عملیاتی شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از بخش‌هایی که جهاد دانشگاهی ورود داشته، پژوهشکده گیاهان دارویی در استان به عنوان تنها مرکز در خاورمیانه است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: برای ساخت شهرک تخصصی گیاهان دارویی طرح مورد نظر تهیه و ارایه شده و در آموزش و ساماندهی کشت گیاهان دارویی، سال گذشته گام‌هایی برداشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار