گردهمایی سالانه و نوروزی کانون همبستگی و اطلاع رسانی یزدی تباران (یزدتبار) باحضور چهره های برجسته استان یزد در مجتمع فرهنگی راه و ما برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 03 April 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس هیات مدیره کانون یزدتبار در ابتدای این گردهمایی با تبریک عید نوروز به یزدی های حاضر در این نشست گفت که این کانون از سال 1376 با هدف ایجاد همبستگی بیشتر و همچنین اطلاع رسانی میان یزدی ها شکل گرفته و در طول یازده نشست سالانه اخیر خود، یاد یکی از موثران یزد را گرامی داشته است.

غلامعلی سفید به ثبت جدید کانون یزدتبار اشاره کرد و گفت: 4 نفر از جوان ترها به جمع هیات موسس کانون یزدتبار که متشکل از آقایان دکتر مجیبیان، دکتر کاظمینی، مهندس اولیاء، سید محمد المدرسی و بنده بود، اضافه شدند.
سفید، اعضای جدید هیات موسس را آقایان: امین رضا روان، امین اعلایی راد، سید هادی رضوی و سرکار خانم رمضانخانی عنوان نمود.
وی گفت: این جوان گرایی بدین خاطر صورت گرفته تا حرکت تداوم بهتری پیدا کند.

رئیس هیات مدیره کانون یزدتبار در ادامه به برنامه های این کانون در سال 95 پرداخت و گفت: کانون یزدی تباران در نخستین برنامه خود از صدسال تلاش در عرصه شیرینی یزد تقدیر خواهد کرد، و مراسم تقدیر از خدمات بنگاه شیرینی سازی بنگاه حاج خلیفه علی رهبر و شرکاء تا شهریورماه برگزار خواهد شد.

استاندار اسبق یزد گفت: بنگاه حاج خلیفه نماد خصلت یزدی ها، یعنی: تلاش، سختکوشی و خدمت است.
وی گفت: بنگاه حاج خلیفه توانسته یکصد سال خدمت را در عرصه تولید شیرینی به اثبات برساند، دورانی که با فراز و نشیب ها و بحران هایی همراه بوده و بنگاه حاج خلیفه توانسته بخوبی این مسائل را پشت سر بگذارند.

سفید در ادامه گفت: برنامه بعدی کانون یزدی تباران، تجلیل از دکتر رشیقی میبدی است، ایشان با علاقه فیلمی از فرخی یزدی تهیه کرده اند، این فیلم به نمایش در خواهد آمد و از این حرکت و همچنین تلاش های پزشکی دکتر قدردانی خواهد شد.
وی همچنین گفت: همزمان با فعالیت کانون یزدی تباران، شورای مرکزی یزدی های مقیم مرکز (شمیم) در استان های تهران، اصفهان، کرج و مشهد و همچنین کانون احسان و اندیشه توحید نیز با هدف همبستگی بیشتر یزدی ها در خارج از یزد مشغول به فعالیت هستند و ما این اقدامات را به فال نیک می گیریم.

رئیس هیات مدیره کانون یزد تبار در پایان با نام بردن از مرحومان سال 94، آقایان: حجج اسلام صالحی، سلیمانی، غلامحسین ابویی، سید یحیی رضوی و عبدالحسین حائری، مهندس عربشاهی، دکتر حسینعلی طیبات، حسین ملک زاده، ضیایی اردکانی، محمد فاضلی شورکی، مرحوم فلکیان از کارگردانان تعزیه، مرحوم فیض از معلمان موثر، مرحوم شفیق میبدی از شاعران، مرحومان حادثه منی: حاج حسن دانش - و پدر ایشان-، مرحوم رکن آبادی سفیر اسبق ایران در لبنان، مرحوم درستکار و کارگر؛ یاد آنان را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم، حاضران با خاطره گویی یاد سرکار خانم فاطمه خاتمی را گرامی داشتند.

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار