جلال میرزایی گفت:
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از مشکلات کشور در طول ادوار مختلف ،ارایه طرحهای غیر کارشناسانه وبدون پشتوانه فکری است که پس از تصویب در مجلس ، از خروجی لازم برای رفع مشکلات مردم برخوردار نبوده اند.
کد خبر: ۲۸۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 01 September 2016

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از مشکلات کشور در طول ادوار مختلف ،ارایه طرحهای غیر کارشناسانه وبدون پشتوانه فکری است که پس از تصویب در مجلس ، از خروجی لازم برای رفع مشکلات مردم برخوردار نبوده اند.

به گزارش تابناک ایلام،جلال میرزایی در حاشیه بازدید از روستاهای تابعه بخش زاگرس شهرستان چرداول اظهار کرد: توجه به رفع مشکلات روستاهاوتوسعه همه جانبه آنها بعنوان محور تولیدوتوسعه در نقاط مختلف جهان در اولویت قرار دارد ؛اما رویکرد نامناسب کشورما در اولویت دهی به شهرها درتوزیع امکانات وخدمات ؛ افزایش بی رویه مهاجرت به شهرها وخالی شدن روستاها از سکنه را در پی داشته است.

نماینده مردم ایلام افزود:اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،پیش نویس طرحی را برای حمایت از روستاییان آماده کرده اند ،اما بدلیل عدم پرورش صحیح و فقدان پشتوانه کارشناسی ،به تصویب آن زیاد خوشبین نیستم ،زیرا براین باورم طرحهای خام وفاقد پشتوانه فکری از خروجی لازم برای رفع مشکلات ونارساییهای مردم برخوردار نخواهند بود.

جلال میرزایی با اشاره به مصوبه اصلاحی بودجه 95 تصریح کرد: تنها مصوبه مفید نمایندگان از زمان آغاز بکار مجلس دهم،مصوبه اصلاحی بودجه 95 است، زیرا دراین مصوبه اعتبارات لازم برای کمک به دهیاریهای سراسر کشور وهمچنین پرداخت مطالبات گندمکاران دیده شده است .پیش بینی می شود از محل اعتبارت لحاظ شده در این مصوبه ،تا پایان مهرماه مطالبات گندمکاران سراسر کشور پرداخت شود.

دکتر میرزایی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه کشاورزی این منطقه پرداخت وگفت: مردم این روستاها ازامتیاز مجاورت درکنار رودخانه پرآب سیمره و اراضی کشاورزی مستعد بهره مند هستند وراه اندازی ایستگاه پمپاژ آب می تواند برای توسعه همه جانبه وبهبود معیشت مردم این منطقه راهگشا باشد.

میرزایی تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه طرحهای آب وخاک بخش زاگرس ضروری اعلام کرد وگفت:لازمه بهره برداری کوتاه مدت از این طرحها تخصیص اعتبارات ملی است ،زیرا با نگاه فعلی ،تکمیل وراه اندازی این طرحها سالها به درازا خواهد کشید و بجز ایجاد سوژه تبلیغاتی برای کاندیداهای نمایندگی مجلس، کاری از پیش نخواهیم برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،با توجه به اهمیت سد چناره در رشد وتوسعه شهرستان چرداول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرحهای مهم حوزه آب که می توانددر خدمت پیشرفت وتوسعه شهرستان چرداول قرار بگیرد سد چناره است،اخیرا در جلسه ای با قایم مقام وزیر نیرو این موضوع را پیگیری نمودم که با استناد به گفته های ایشان حداکثر تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این سد آغاز خواهد شد.

میرزایی رفع مشکلات ودغدغه های مردم را ضروری دانست وفزود:با توجه به کمبود منابع مالی ،انتظار می رود که دولت بصورت تدریجی حل مشکلات ودغدغه های مردم خصوصا روستاییان رادر دستور کار قرار داده بنحویکه رفع این مشکلات کاملا برای مردم ملموس باشد ،مسئولین باید مراقب باشند که در مسیر رفع این مشکلات ،ازدادن وعده های توخالی پرهیز نمایند زیرا عمل نکردن به وعده ها ،بی اعتمادی مردم به آنان وضربه زدن به نظام را بدنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس درپایان بیان داشت: باعث افتخاراست که در طول دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ،بتوانم بعنوان وکیل شما ،بخش از مشکلات موجود را مرتفع نموده بنحویکه درپایان این ماموریت خطیر، کارنامه قابل قبولی برای ارایه داشته باشم.

دراین دیدار که مدیران کل بهزیستی ،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،شرکت مخابرات وجمعی از مدیران شهرستان چرداول نیز حضور داشتند،نمانیده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی با حضور دربین مردم روستاهای پنج مزرعه از توابع بخش زاگرس از نزدیک درجریان مشکلات ونارساییهای آنان قرار گرفت.

شایان ذکراست 17 روستای محدوه سد سازوبن در بخش زاگرس ،بدلیل مصوبات دولتی مدت 20سال از هرگونه خدمات رفاهی وعمرانی محروم شده اند ،این موضوع مشکلاتی برای مردم این روستاها را بدنبال داشته است.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار