مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه:
مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه گفت: تا دو سال آینده برنامه‌های سیمای مرکز استان را به بیش از 20 ساعت در طول شبانه روز می‌رسانیم.
کد خبر: ۳۶۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 29 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا رحیمی در نشست خبری آغاز ساخت سریال "هتل فامیلی"، با اعلام این خبر، گفت: هم اکنون هم قابلیت 24 ساعته کردن برنامه‌ها را داریم، اما هدف ما تولید محتوا است و نه تکرار برنامه‌ها.

**پوشش 94 درصدی دیجیتال در استان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در ادامه از پوشش 94 درصدی دیجیتال در استان خبر داد و افزود: تا پایان سال این میزان را به بیش از 94 درصد می‌رسانیم.

رحیمی از اعتبار یک میلیارد تومانی از محل سفر مقام معظم رهبری هم یاد کرد و گفت: اگر این اعتبار تخصیص یابد حتی می‌توانیم به پوشش 95 درصد هم نزدیک شویم.

به گفته این مسئول، کرمانشاه از نظر جمعیت تحت پوشش دیجیتال، جزو چهار استان برتر کشور است.

 وی یادآوری کرد: هم اکنون 18 فرستنده در استان داریم که تعدادی از آنها در حال نصب است و پنج گیرنده تا ماه آینده نصب خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه داریم آنالوگ را نیز کم کم حذف کنیم.

**آماده پذیرش طرح هنرمندان هستیم

وی در ادامه  با بیان اینکه طی سه سال اخیر هر سال سخت یک سریال را داشتیم، اظهار کرد: فقط بین سال 94 تا 95 یک سریال و 14 مستند فاخر ساختیم که از این 14 مستند، 10 مورد آن با محوریت اقتصاد مقاومتی و شعار سال بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه همچنین از ساخت دو مجموعه داستانی کوتاه در این مدت نیز خبر داد که آماده پخش هستند و تاکید کرد: کار خوب دیگری که انجام دادیم ساخت انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای با عنوان "خانواده آقای ریاحی" بود که در 50 قسمت به معضلات و آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها، فضای مجازی و پیامدهای آن و ... می‌پردازد.

به گفته این مسئول، انیمیشن خانواده ریاحی بسیار حرفه‌ای است و در ارزیابی که مرکز سیمای استان‌ها انجام داده، قابل پخش در سراسر کشور است.

رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین گروهی از هنرمندان کرمانشاه ساخت سریال 13 قسمتی "من پهلوانم" را انجام دادند که زمان آن 18 دقیقه است و صفر تا 100 آن کار هنرمندان کرمانشاه است که اگر از مرکز سیمای استان‌ها مجوز بگیرد تا 100 قسمت هم افزایش می‌یابد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه موشن گرافیک( که زمان و هزینه کمتری نسبت به ساخت انیمیشن دارد)  هم عملکرد خوبی داشتیم و 50 مورد با موضوعان اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا، معضلات اجتماعی، حاشیه نشینی و ... تا کنون تهیه شده است.

وی در ادامه از آمادگی صدا و سیمای کرمانشاه برای پذیرش طرح هنرمندان و نویسندگان خبر داد و تاکید کرد: در همه زمینه‌ها خصوصا موشن گرافیک، انیمیشن، مستند، داستان کوتاه، سریال 40 تا 50 قسمتی و ... پذیرای طرح‌های هنرمندان هستیم و حتما همه طرح‌هایی که به ما بدهند را بررسی می‌کنیم.

**هتل فامیلی 100 درصد بومی است

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در خصوص سریال طنز "هتل فامیلی" نیز اظهار کرد: این سریال در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای برای 15 روز نوروز آماده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این سریال موفق باشد و مخاطبان خود را جذب کند، ممکن است در سال‌های آینده آن را ادامه بدهیم.

رحیمی وجه تمایز هتل فامیلی با سایر سریال‌های ساخته شده در صدا و سیمای استان را گویش اصیل کرمانشاهی آن دانست و افزود: به علاوه هتل فامیلی 100 درصد بومی کرمانشاه است و طراح، نویسنده و کارگران، بازیگران، تهیه کننده و همه عوامل آن کرمانشاهی هستند.

**صدا و سیمای کرمانشاه در موسیقی انحصاری نیست

وی سپس به تولید موسیقی در صدا و سیمای کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در گذشته هر سال تعهد تولید 20 تا 25 اثر موسیقی را داشتیم، اما طی سال گذشته به دلیل شرایط مالی این عدد به 16 اثر رسید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه داریم در سال آینده تولید اثر موسیقی را دوباره به 25 اثر برسانیم، یادآوری کرد: از افرادی که در حوزه شعر و خوانندگی تمایل به همکاری دارند نیز دعوت می‌کنیم، زیرا برخلاف آنچه که گفته می‌شود خوانندگی در صدا و سیمای کرمانشاه در انحصار کسی نیست.

رحیمی اظهار کرد: تنها چیزی که وجود دارد تفاوت ارائه مجوزها است، ممکن است استانی مانند کردستان شرایط نشان دادن تصویر هنرمندی را داشته باشد اما ما مجوز آن را نداشته باشیم که این موضوع در ید اختیار من هم نیست و نیاز به مجوز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار