مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه گفت:این جامعه است که برای حفظ و بقای خود نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
کد خبر: ۳۹۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 11 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک ، حجت الاسلام هادی عسگری ، با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند، مصادف با روز شهید و بزرگداشت شهدا گفت: در تقویم جمهوری اسلامی در سال 83 به نام روز بزرگداشت شهید نامگذاری شده، روز کسانی که جسمشان در بین ما نیست اما به شهادت قرآن حاضر و ناظرند.

وی خاطر نشان کرد: شهدا از همه چیزشان از درس و دانشگاه و پست و مقام خود گذشتند و برای بشریت آبرو خریدندو این بزرگداشت شهدا، چیزی به جایگاه آنان اضافه یا کم نمی کند، بلکه فایده آن به خود جامعه بر می گردد و جامعه برای حفظ و بقای خود نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت دارد .

وی ابراز داشت: در تمام جوامع این جایگاه بزرگ داشته می شود اما در بین ما شهدا جایگاه و مقامی ویژه دارند.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه جایگاه شهدا و خانواده آنان در نزد خدا گم نمی شود گفت: مردم ما نیز قدردان آنان هستند و جایگاه همسران شهدا نیز در نزد خدا و مردم جایگاه ویژه ای است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا هم به خاطر انتساب با شهدا و هم تربیت فرزندانی از جنس شهدا جایگاه ویژه ای در جامعه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص مادران شهدا گفت: مادران و پدران شهدا احساس عزت و افتخار می کنند و می گویند اگر 10 فرزند دیگر داشته باشند آنها را در راه خدا می دهند.

وی بار دیگر به روز شهید اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهددی شاخص چون باکری، همت و... در اسفند ماه به شهادت رسیدند. حادثه پناهگاه کرمانشاه نیز 26 اسفند رخ داد و این وقایع باعث شد 22 اسفند به نام روز شهید نامگذاری و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

حجت الاسلام عسگری هم چنین اشاره ای به فرمایشات حضرت علی(ع)  و دیدگاه شهدا نسبت به دنیا داشت و گفت: دنیا در نزد شهدا بسیار بی ارزش بود. پیام شهدا به همه ما این است که می توان در جاده زندگی با توشه بندگی به مقصد سعادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار