امام جمعه رفسنجان بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخابات تأکید کرد.
کد خبر: ۴۱۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 29 April 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: جوانان با پدران و مادران خود عمدتا همراه هستند و حرمت آنان را در امر ازدواج رعایت می کنند اما اگر بوسیله ازدواج موجبات نارضایتی پدر و مادر شوند عملی حرام را مرتکب شده و خودشان در گرفتاریهای پس از آن دچار می شوند. لذا شایسته است فرزندان با اذن و هماهنگی و مشورت پدر و مادر ازدواج کنند.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و سفیر کربلا و عاشورا حضرت امام سجاد (ع)، با اشاره به فرمایشی از امام سجاد (ع)، افزود: آن حضرت می فرمایند برای عمویم عباس (ع) درجه ای در بهشت است که همه شهدا به آن غبطه می خورند. امیدواریم از برکات، ادعیه و مناجاتهای خاص ماه شعبان استفاده لازم را ببریم.

رمضانی پور با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، تصریح کرد: پاسداران تاکنون شعار «ما می توانیم» را عملی کرده اند و در هر عرصه ای چون برای خدا خدمت می کنند پیروز هستند. جانبازان نیز که شهدای زنده در میان ما هستند باید از این عزیزان و همسران آن بزرگواران تجلیل شایسته داشته باشیم.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته شهر و شهروند و روز شوراها، تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در شهرستان در این مقطع کارهای بزرگی در شهرستان انجام داده اند، شورای شهر رفسنجان خدمات بزرگی انجام دادند و شورای آینده نیز باید همین اقدامات را ادامه دهد.

رمضانی پور با بیان اینکه مدیریت شهری مدیریت ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد، تصریح کرد: حسن انتخاب مردم مهم است و افرادی را به عنوان نماینده در شورا انتخاب کنید که علاوه بر تقوا و دینداری و اعتقاد، کارایی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز معلم و شهادت شهادت علامه استاد شهید مطهری اشاره کرد و گفت: افتخار همه ما معلمین و اساتید بزرگوار هستند و معلمی رسالت عظیمی است و کسانی که علاقه دارند شغل معلمی را انتخاب کنند باید انگیزه الهی داشته باشند در این کار، باید با شوق و توانمندی و انگیزه الهی استاد و معلم شوند تا در محیط های آموزشی فرزندان را تربیت کنند چرا که از جمله الزامات معلمی این است که فرزندان جامعه به عنوان امانت نزد آنها هستند.

امام جمعه رفسنجان روز جهانی کار و کارگر را نیز گرامی داشت و افزود: ارتباط تنگاتنگ کار با شعار سال وجود دارد، هم کارفرمایان و تولیدکنندگان و کارگران با شعار امسال تناسب خیلی خوبی دارند و رهبری نسبت به این قضیه امیدوارند. تولید باید با کیفیت و کار باید با وجدان صورت بگیرد تا اینکه ما را از واردات لوزام و ملزومات مورد نیاز مردم مستغنی کند.

رمضانی پور با بیان اینکه مردم، دولتمردان و نظام اسلامی وظیفه حمایتی از کارگر، کارفرما و تولید را دارند، تأکید کرد: آمار و ارقامی که از حمایت از صنعتگران، کارفرمایان اعلام می شود فایده ای ندارد. باید صنعت رونق داشته باشد و صنعت باید در جامعه حرف داشته باشد و شوق و ذوق ایجاد کند نه اینکه خمودی و تنبلی ایجاد کند.

وی بیان کرد: اشتغال برای جامعه است و دولت باید مزاحمت ها و موانع را از راه کارفرمایان و تولید بردارد و نقش حمایتی داشته باشد تا اشتغال سرزنده و پویا صورت بگیرد.

وی ابراز داشت: مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد باید در جامعه ضدارزش تلقی شود و این روحیه باید در جامعه به وجود بیاید و دولت کارآمد و فعال با داشتن روحیه جهادی می تواند ما را به این نقطه برساند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: برای حل مشکلات نظام، مردم و کشور نگاهمان باید به ظرفیت ها و استعدادهای داخل کشور باشد و به فرموده رهبر انقلاب نامزدهای انتخابات باید قول دهند این نگاه را داشته باشند.

رمضانی پور با بیان اینکه باید با دقت رئیس جمهور آینده را انتخاب کنیم لذا مناظرات فرصت خوبی برای شناخت مردم است، تأکید کرد: اخلاق انتخابی را باید رعایت کنیم. برخی با واژه ها و کلمه های ارزشی به قصد جذب چند رای برخی مفاهیم ارزشی را به بازی می گیرند که حق ندارند. ضمن اینکه مبنای تبلیغات در انتخابات باید آگاهی بخشی باشد نه هیاهو و جنجال آفرینی.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار