در حالیکه هفته جاری ،هفته تعطیل نمایندگان استان محسوب می شد، دکتر جلال میرزایی نماینده استان ،به خوبی توانست از این فرصت به نفع استان وانتقال مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه اش بهره برداری نماید.دیدار وگفتگو با وزرای نیرو،راه وشهرسازی ،ارتباطات و فن آوری ، معاون وزیر کشور و همچنین معاون اول ومعاون اجرایی رییس جمهوری از مهمترین برنامه هایی بود که ایشان توانست در فضایی کاملا دوستانه ،مطالبات وکاستی های کلان استان رابه آنان منتقل و دستور اجرایی شدن آن را نیز اخذ نماید.
کد خبر: ۴۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 06 July 2017

توقع و انتظارات  مردم استان ایلام از نمانیدگانشان در مجلس شورای اسلامی نسبت به مردم سایر نقاط کشور متفاوت تر است ،انتظارتی که در اعطای پست های مدیریتی ،اشتغال نزدیکان و پرداخت وام و گاها کمکهای بلاعوض وحتی در انجام کارهای بسیار کوچک که اصلا در شان یک نماینده مجلس نیست تنزل یافته است.

به گزارش تابناک ایلام ؛شاید انطباق این خواسته های عمدتا شخصی که در هیچ جای شرح وظایف یک نماینده مجلس قید نشده با کارنامه نمایندگان است که باعث شده تا از دید مردم حوزه انتخابیه با پایان یافتن  هر دوره نمایندگی ،کارنامه آن نماینده نیز بسته شود .

این در حالیست که اگر سطح انتظارات مردم از نماینده تغییر یافته و تلاشهای او در چهار سال عهده دار شدن وظایف نمایندگی در حوزه های کلان، نظیر پیگیری مطالبات عمومی مردم ،معرفی استان و وادار نمودن مدیران ارشد کشور به رفع مشکلات کلان استان به چشم مردم استان بیاید ،نظرها و ملاک ارزیابی آنان نیز تغییر یافته و قطعا سرنوشت نمایندگان به نیکی رقم خواهد خورد واز سویی شرایط به نفع استان و مردم آن نیز تغییر خواهد یافت .

در حالیکه هفته جاری ،هفته تعطیل نمایندگان استان محسوب می شد، دکتر جلال میرزایی نماینده استان ،به خوبی توانست از این فرصت به نفع استان وانتقال مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه اش بهره برداری نماید.دیدار وگفتگو با وزرای نیرو،راه وشهرسازی ،ارتباطات و فن آوری ، معاون وزیر کشور و همچنین معاون اول ومعاون اجرایی رییس جمهوری از مهمترین برنامه هایی بود که ایشان توانست در فضایی کاملا دوستانه ،مطالبات وکاستی های کلان استان رابه آنان منتقل و دستور اجرایی شدن آن را نیز اخذ نماید.

چنانچه این اقدامات در فضایی کاملا منصفانه و به دور از تعصبات حزبی و تعلقات قومی مورد ارزیابی قرار بگیرند ،حاوی نکات مهم وبرجسته ایست که قطعامی تواند در نتیجه ارزیابی ها و در کارنامه نماینده استان، بعنوان مولفه های ارزشمند و احیانا در آینده نیز ملاکی مطمئن و منطقی برای ارزشیابی عملکرد نمایندگان استان مورد توجه قرار گیرند.

جلال میرزایی در سالجاری در اقدامی موثر مسولیت ستاد انتخباتی حسن روحانی رییس جمهور فعلی و دوازدهم کشور را عهده دار شد،این موضوع اگرچه به دستاویزی برای تخریب ایشان در اختیار مخالفین قرار گرفت ،اما با پیروزی حسن روحانی می تواند بعنوان بزرگترین برگ برنده مردم استان ایلام بمنظور شنیده شدن فریاد دردها ،کاستیها و تبعیض های روا داشته شده در حق مردم استان به حساب آید . وبهتر اینکه این نارساییها از زبان کسی فریاد زده شود که ضمن عهده دار بودن کفالت مردم استان ، در دوره انتخابات نیز تمامی نیش وکنایه ها و تخریب وتهدیدها را به جان خرید و به نوعی دولت آینده را وام دار مردم استان قرار داده است.

درهمین راستا دکتر جلال میرزایی نماینده ایلام در ادامه جلسات فشرده و پی درپی خود دیروزبا عصر با دکتر محمد شریعتمدار معاون اجرایی رییس جمهور و رییس ستاد دکتر روحانی دیدار و گفتگو کرد ،در این دیدار دکتر میرزایی ضمن پیگری مسایل مربوط امورات اقتصادی و عمرانی استان و تبیین و تحلیل مسایل روز کشورو تغییر و تحولات وچینش کابینه, گزارشی از تلاش اقشار مختلف مردم بویژه بانوان, فرهنگیان, جوانان ورزشکاران, دانشجویان و.اساتید دانشگاه ها, کارمندان,کشاورزان,بازرایان و سایر اصناف و هم چنین نقش بسیار ممتاز احزاب. خصوصا شورای سیاستگذار ی اصلاح طلبان استان ارایه کرد

رییس ستاد دکتر روحانی با اشاره به شکل گیری سریع ستادهای شهرستانی با حضور افراد متنفذ و صاحب فکر اظهار داشت: در این انتخابات جریان اصلاحات و ستاد های انتخاباتی دکتر روحانی با جریان ها و احزاب سیاسی رقیب همانند مؤتلفه یا جامعه مهندسین و احزاب سیاسی رقابت نمی کرد، بلکه با یک جریان غیر سیاسی اما قدرتمند در رقابت بود که به نظرم پدیده جدیدی در انتخابات محسوب می شود.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه جریان مقابل قبل از انتخابات فشار زیادی به عامه مردم ونیروهای فعال سیاسی وارد نمود بیان داشت: علیرغم اینکه در دنیا مرسوم است است که بعد از انتخابات جریان بازنده ، پیروزی را به برندگان انتخابات تبریک میگویند و اتاق فکر انها با تحلیل واقعی از علت شکست در پی رفع مشکلات درون گروهی با تغییرات در مواضع و عملکرد، خود را برای رقابت بعدی آماده میکند, متأسفانه جریان شکست خورده در انتخابات اخیر به جای حل مشکلات درون گروهی خویش، با تهمت و ناسزاگویی به منتخب مردم مردم تاخت . این کار ضمن اینکه با آداب و سنن اسلامی, ایرانی و آموزه های دینی ما در تضاد است با رسومات سیاسی دنیا هم در هم خوانی ندارد.

میرزایی ادامه داد: جریان رقیب برای ناکارمد کردن دولت بدون توجه به مصالح ملی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کردو با این تحلیل غلط که وقتی توانسته در تقریبا چهل روز ۱۶ میلیون رأی بدست آورد پس در چهار سال میتواند میزان رأی خود را بالا ببرد و در آینده پیروز میدان شود، به همین منظور در تلاش است فضای انتخاباتی و رقابتی را در کشورحفظ نموده وبا فشار بیشتر به جریان مقابل و بزرگ نمایی مشکلات و بالا بردن سطح انتظارات و توقعات مردم که این استراتژی در کوتاه مدت و بلند مدت به ضرر حاکمیت و نظام خواهد بود,!!به هدف خویش برسد. اگر چه مطمئنم این شیوه غیر از تحمیل هزینه های هنگفت و فرصت سوزی ،به حاشیه کشاندن دولت ، هیچ کمکی به موفقیت این جریان نمیکند

نماینده استان در ادامه با ابراز نگرانی از این نوع برخوردها،خواستار تعیین یک استراتژی هدفمند برای مقابله و خنثی سازی جریان مقابل شد و پیشنهاد داد ؛ دولت با بکارگیری نیروهای متخصص،توانمند و البته هم سو با دولت در مدیریت کلان و سطوح مختلف باید تلاش خود را در عرصه های مختلف بالا برده و پاسخگویی به مطالبات اقشار واصناف را دو چندان نمایند

وی تاکید کرد : برای نیل به این اهداف و مقابله منطقی با برنامه های جریان مخالف دولت ،لازم است استفاده از ظرفیت احزاب و رسانه های همسو وبهره برداری اصولی ومنطقی از فضای مجازی و خصوصا ظرفیت شورای سیاستگذاری در دستور کار قرار گیرد.

در این دیدار ،شریعتمداری معاون رییس جمهوری ، ضمن تشکر از دست اندرکاران ستاد انتخاباتی استان ایلام از نتیجه بدست آمده در استان ایلام اعلام رضایت کرد. وی ضمن استقبال از پیشنهادات دکتر میرزایی خواهان نشست های بیشتری برای تبادل نظر با ایشان شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار