فرماندار درمیان بر جذب خیرین برای ارتقای سطح کتابخانه‌های شهرستان تأکید کرد و گفت:پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها باید جدی گرفته شود و تا هفته آینده هر شهرداری که بدهی در این زمینه دارد باید تسویه کند.
کد خبر: ۴۷۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 31 July 2017
محمد بشیری‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان نقش کتاب و کتابخوانی را در پیشرفت جامعه مهم دانست و اظهار داشت: اگر جامعه‌ای بخواهد به پیشرفت برسد باید کتابخوانی و مطالعه در آن از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

وی کتاب و کتابخوانی را یکی از اولویت‌ها و ضروریت‌های فرهنگی جامعه دانست و افزود: همه مسئولان باید با همکاری و همراهی تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف والای فرهنگی به کار ببندند چراکه ترویج فرهنگ کتابخوانی مستلزم عزم عمومی و همراهی مردم و مسئولان است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه شهرداران و بخشداران متولی کتابخانه‌ها هستند گفت: پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها باید جدی گرفته شود و تا هفته آینده هر شهرداری که بدهی در این زمینه دارد باید تسویه کند.

بشیری‌زاده تصریح کرد: باید از ظرفیت خیرین استفاده مفید و مثبت را در تمام امور ببریم و امید داریم بتوانیم برای ارتقای کتابخانه‌های شهرستان از خیران بومی منطقه کمک‌های مناسبی جذب کنیم.

وی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان خواست ترویج سنت حسنه وقف و اهدای کتاب در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص مطالعه مفید را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های شهرستان درمیان 3500 میلیون ریال است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان نیز در این جلسه اظهار داشت: هفتمین جشنواره کتابخانه رضوی با هدف توسعه کتابخوانی و معرفی بیشتر زندگی و شخصیت اهل بیت برای اقشار مختلف جامعه همزمان با سراسر کشور در شهرستان درمیان اجرا شد.

طاهره رمضانی یکی از مهم‌ترین نتایج این جشنواره را نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: در سطح شهرستان درمیان 670 نفر در بخش مکتوب و 257 نفر در بخش آنلاین شرکت کردند که این آمار نشان از رشد 5/2 درصدی در مقایسه با جشنواره سال 95 دارد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 6 کتابخانه عمومی فعال داریم که از این تعداد 4 کتابخانه شهری و 2 کتابخانه روستایی است یادآورشد: در حوزه نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از ابتدای سال جاری شهرداری طبس مسینا 5 میلیون و 200 هزار تومان و شهرداری گزیک 830 هزار تومان واریزی داشته‌اند و سایر شهرداری هنوز در سال جاری واریزی نداشته‌اند که امیدواریم هر چه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌ها در سال جاری 3 هزار و 500 میلیون ریال است اظهار داشت: این اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی، احداث کتابخانه علامه امینی شهر قهستان و تکمیل پروژه کتابخانه روستای بورنگ هزینه خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار