دولت در طول 4 سال برای دهیاران هزینه های زیادی را در راستای آموزش و توجیه آنان به شغلشان متحمل شده و جابجایی دهیاران هر 4 سال یکبار خسارات زیادی را متوجه دولتمردان می کند .
کد خبر: ۴۸۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 30 August 2017
تابناک ایلام رضا آزادی ::در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به نقش و جایگاه مردم به نگاه احترام و عزت نگریسته شده است و یکی از نمونه های بارز و درخشان این موضوع تشکیل شوراهای اسلامی و دهیاریهاست.

در مدیریت نوین روستایی و واگذاری امورات روستاها به مردم و توسعه زیر ساخت ها در تمام زمینه ها، دهیاران نقش مهمی داشته و دارند و با گذشت زمان و کسب تجربیات مختلف مهارت هایی را در مدیریت صحیح روستاها کسب و تجربه کرده اند.

دهیاران در طول تصدی مسئولیت خود تواناییهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روستاها را شناسایی کرده اند و با مطالعه دقیق پتانسیل های موجود در جهت رشد و شکوفایی همه جانبه در سطح روستاها گام های موثری برداشته اند و این تجربه ها می تواند بطور مداوم در بهبود وضعیت روستاها نقشی مفید و اثر گذار داشته باشد.

شوراها و دهیاری ها توانسته اند خلا مدیریت در روستاها را پر کنند و دهیاران نیز با نگاه ویژه و خاص دولت توانسته اند خدمات مفید و چشمگیری را علیرغم محدودیت های مالی در سطح کلی روستاها انجام بدهند و با پیگیری ها و مراجعات مکرر به مدیران اجرایی و نظارتی خواسته های بحق مردم را فریاد زده و در برابر این همه تلاش و کوشش از کمترین حقوق ودریافتی بهره مند شده اند .اما شیرینی و لذت خدمت به طایفه و زادگاه خود را بر تلخی دریافتی های مادی ترجیح داده اند.
با برگزاری هر 4 سال یکبار انتخابات در شهرها و روستا ها و مشخص شدن منتخبین مردم انتخاب شهردار از مسائل مهم و روز کشور می شود و متاسفانه تعیین و انتخاب دهیاران و محرومیت ، مظلومیت و بلا تکلیفی خیل عظیم دهیاران که دارای تعهد، تجربه، تخصص و کارامدی هستند زیر سایه انتخاب شهرداران قرار می گیرد.

اگر نگاه قومی و قبیله ای در انتخاب دهیاران لحاظ نگردد و تجربه و تخصص در اولویت ملاک انتخاب آنان قرار گیرد ،قطعا اشخاصی که یک دوره و حتی بیشتر تجربه این مسئولیت مهم را داشته اند ،باعث تسریع در رشد و توسعه روستاها می گردند .اگر شوراییان نگاه قومی و قبیله ای و طایفه ای بعنوان یک آفت اجتماعی را لحاظ کنند ،مطمئنا عقب ماندگی در روستا را رقم خواهند زد.
دولت در طول 4 سال برای دهیاران هزینه های زیادی را در راستای آموزش و توجیه آنان به شغلشان متحمل شده و جابجایی دهیاران هر 4 سال یکبار خسارات زیادی را متوجه دولتمردان می کند .
براین اساس ،می طلبد دولت دوازدهم که وعده ارسال لایحه  حمایت از امنیت شغلی دهیاران را در دوران تبلیغات انتخاباتی را داده است ،با ارسال سریع و به موقع این لایحه به مجلس شورای اسلامی، زمینه خدمات رسانی مناسب تر و بهتر را با دهیاران باتجربه و کارآمد فراهم نماید. زیرا امروزه دیگر خدمت رسانی و رشد شاخص های مهم در سطح جامعه بین شهر و روستا تفاوتی وجود ندارد و قطعا عقب ماندگی روستاها و مهاجرت جوانان به شهر ها می تواند به معضلی برای مدیران ودولتمردان تبدیل گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار