مشاور سابق وزیر صنعت:
مشاور سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از معضلاتی که امروزه وجود دارد این است که برخی در حال دوشیدن صنایعی هستند که در این شرایط در حال تعطیلی هستند که این اقدام بسیار اشتباهی است.
کد خبر: ۵۶۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 06 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین فنایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی صنعت‌کاران، معدن کاران، فعالان اقتصادی و بسیج مهندسین استان یزد در تشریح شفاف‌سازی در اقتصاد و صنعت استان یزد، گفت: طی زمان سپری‌شده از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برداشت‌ها و تحلیل‌های متفاوتی از اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که شایسته است تغییراتی در این سیاست‌ها صورت نگیرد.

وی بابیان اینکه یکی از مباحث مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، شفافیت در اطلاعات و مسائل اقتصادی و توجه به زیرساخت‌ها برای تبادل اطلاعات اقتصادی است، افزود: بند 19 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، قوای نظام را به شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و غیره ملزم می‌کند.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌های ساخت تجهیزات برقی لنا یزد اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران، کمبود یا عدم شفاف بودن اطلاعات، اقتصاد کشور  را همواره گریبان گیر مشکلات متعددی می‌کند که متأسفانه بخشی از این مهم میسر شده است.

فنایی با تأکید بر اینکه خوشبختانه استان یزد در راستای اقتصاد مقاومتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد راجع به صنعت و اقتصاد حرفی داشته باشیم، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد مقاومتی از جایگاه بالایی برخوردار است؛ همچنین تمام بندهای اقتصاد مقاومتی در راستای تولید و صادرات است.

فعال حوزه صنعت کشور بابیان اینکه گاهی شفاف‌سازی در دولت و مردم و همچنین رسانه‌ها نادیده گرفته می‌شود، تصریح کرد: تحقق آرمان‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط نزدیکی با شفاف و سالم‌سازی دارد و در اقتصاد ایران این موضوع موردتوجه مسئولان و صاحب‌نظران قرارگرفته است؛ همچنین امروزه در شعار یک سری صحبت‌هایی می‌شود که در عمل این عمل میسر نیست که این رودربایستی‌ها باید کنار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه نمی‌توان شعار انتقاد در حضور و احترام در غیاب اجرایی شود این است که برخی از افراد انتقادپذیر نیستند؛ همچنین باید در راستای اجرایی شدن بندهای اقتصاد مقاومتی در صورت انتقاد راه‌حل‌هایی هم پیشنهاد شود و شفاف‌سازی را با تکنیک بتوانیم اجرایی کنیم.

رتبه برتر جشنواره خوارزمی کشور بابیان اینکه خوشبختانه امروزه در اقتصاد ایران چارچوب‌هایی مشخص‌شده است، عنوان کرد: یکی از معضلاتی که امروزه وجود دارد این است که برخی در حال دوشیدن صنایعی هستند که در این شرایط در حال تعطیلی هستند که این اقدام بسیار اشتباهی است.

مشاور سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خطاب به نمایندگان استان یزد توصیه کرد: از نمایندگان انتظار می‌رود در جهت شفاف‌سازی و حمایت از تولید و صنعت و در راستای ضابطه محور کردن به‌جای رابطه محور کردن سخنرانی داشته باشند و گام‌های جدی بردارند؛ چراکه شما نمایندگان هستید و ما خواستار این هستیم که در استان شفاف ساری از رونق خوبی برخوردار باشد و همه به همدیگر اعتماد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار