نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا به‌خوبی نقاط ضعف بعضی از مسئولین ما را تشخیص داده است، گفت: باید تودهنی محکمی به ترامپ زده شود.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 30 April 2018

محمد صالح جوکار در رابطه با برجام و خروج آمریکا از آن گفت: آنچه مسلم است برجام تاکنون عایداتی برای ما نداشته است تا آنجاکه بزرگان صهیونیست نامه‌ای به ترامپ نوشتند و توصیه کردند که برجام امنیت صهیونیستی را تضمین کرده است؛ لذا از برجام خارج نشوید.

وی با اشاره به اینکه ترامپ روحیه کاسب کارانه دارد و دنبال دوشیدن دولت‌ها و کشورهای دیگر است، افزود: ترامپ فکر می‌کند که با برجام می‌تواند به آن مقاصد شوم اقتصادی خودش دست پیدا کند و باید بداند اینجا ایران است، اینجا عربستان نیست و تفاوت دارد، اینجا یک ملتی است که برای استقلال خودش خون داده و پای آرمان‌های خودش ایستاده است.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گرچه آینده تصمیم‌گیری ترامپ بر اساس همان منافع اقتصادی پایه‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ترامپ وضعیت را به همین شکل که هست به‌گونه‌ای نگه دارد که جمهوری اسلامی ایران در یک حالت برزخ قرار گیرد و هر 120 روز اعلام می‌کند که از برجام خارج می‌شود وعده‌ای هم در داخل کشور می‌گویند اگر این تصمیم را بگیرد ما هم از برجام خارج می‌شویم و اتفاقی هم نمی‌افتد.

جوکار با اشاره به اینکه اگر اقتصاد و سیاست‌های کشور را به برجام ببندیم و آن‌ها فرصت را از ما بگیرند و اجازه دهیم فرصت سوزی شود به نفع کشور نیست، اظهار داشت: شعار همه دولتمردان است که کشور بایستی با امکانات، منابع و با مدیریت صحیح و کارآمد مسائل اصلی خود را دنبال و حل کند و این احتیاج به اراده و یک روحیه ایثارگری و جهادی دارد که این روحیه را کمتر در میان مسئولین سراغ داریم.

وی ادامه داد: اگر اراده و اهتمام بر این باشد، نباید مشکلات دامن کشور را بگیرد و هرروز بگوییم در تحریم هستیم مگر در سال‌های گذشته در تحریم نبودیم؟ چرا امروز فریاد می‌زنیم و آمریکا هم به‌خوبی نقاط ضعف بعضی از مسئولین ما را تشخیص داده و انگشت خود را روی نقاط ضعف مسئولین گذاشته است و مانند اکنون‌که انگشت روی نقطه‌ضعف آل سعود گذاشته و از آن‌ها مانند گاو شیرده شیر می‌گیرد.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه در داخل کشور بعضاً پیام‌هایی که داده می‌شود ترامپ را امیدوار می‌کند و باید تودهنی محکمی به ترامپ زده شود، خاطرنشان کرد: ترامپ امیدوار نباشد که در داخل جمهوری اسلامی عده‌ای با حرف و رفتارشان به‌نوعی جریان غرب را و یا حرکات آن را تائید کنند و این اتفاق نباید بیافتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار