استاندار کرمان:
استاندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای تامین استان کرمان عصر امروز از روند تجهیز کارگاه حفر تونل انتقال آب از سد صفارود به کرمان بازدید کردند.
کد خبر: ۶۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 14 July 2015
استاندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای تامین استان کرمان عصر امروز از روند تجهیز کارگاه حفر تونل انتقال آب از سد صفارود به کرمان بازدید کردند.
علیرضا رزم حسینی در این بازدید از این پروژه اظهار داشت: طول این تونل38کیلومتر است که طویل‌ترین تونل انتقال آب در خاورمیانه است و تا چهار سال دیگر کار آن تمام می‌شود.
استاندار کرمان افزود: این تونل با تولید 700 میلیون  متر مکعب آب و انتقال آب به استان‌های دچار بحران، بحران آب را مرتفع می‌سازد.
وی تصریح کرد: این تونل قطعا بزرگترین تونل ایران است که بحران آب شرب و حتی صنعت را مرتفع می‌سازد. قرارداد پیمانکاری این تونل با پیمانکاری خاتم الانبیاست که در تسریع این پروژه تاثیر گذار است.

همچنین امام جمعه کرمان در این بازدید با اشاره به مشکل کم آبی در استان کرمان گفت: از 30 سال گذشته بحران آب را یاداوری کرده‌ام اما متاسفانه مسئولان به آن توجهی نکردند.
آیت الله جعفری افزود: استاندار کرمان برای انتقال آب به کرمان تلاش‌های بسیاری انجام داده است و امیدواریم به زودی نتیجه این تلاشه‌ها را مشاهده کنیم.
به گزارش تسنیم، این تونل انتقال آب  از سد شهیدان امیرتیموری شروع و جهت انتقال آب از این سد به شهر کرمان در حال اجرا است که ورودی و خروجی این تونل به ترتیب از بخش گنجان از توابع شهرستان بافت و بخش گلزار از توابع شهرستان بردسیر است.

این تونل در برنامه میان مدت و به منظور انتقال آب به میزان 23 مترمکعب در ثانیه طراحی شده است و از این تونل می‌توان به عنوان کریدورهای انتقال آب از دریای عمان در برنامه دراز مدت استفاده لازم را کرد.
طول این تونل جمعاً 38 کیلومتر برآورد شده است و به منظور کاهش زمان اجرا و همچنین بنا به الزامات زمین‌شناسی منطقه عملیات حفاری باید به صورت مکانیزه و توسط دو دستگاه TMB سپردار سگمنت گذار انجام شود.پیمانکار این طرح، موسسه حرا از پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیاء است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار