مدیر امور آب و فاضلاب روستایی مهریز:
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی مهریز ازاختلال در روند آب رسانی به روستاهای مهریز به دلیل قطعی و نوسانات برق خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 11 August 2018

محمدمهدی خلاصه زاده در نشست خبری با خبرنگاران مهریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه مهریز تبریک گفت و با اشاره به قطعی های اخیر برق و مشکلات ایجاد شده در حوزه آب رسانی گفت: هنگام قطعی و نوسانات برق، در برخی مناطق پمپ های آب، رله کرده و موجب سرریز مخازن آب می گردد و ساعاتی که برق قطع می باشد، روند آب رسانی مختل شده و مخازن با تاخیر پر می شود.

وی ادامه داد: مردم دلسوز شهرستان مهریز اگر مشکلی در امور آب رسانی و خطوط لوله و یا سرریز آب مشاهده کردند با ما در میان بگذارند.

خلاصه زاده با بیان اینکه امور آب و فاضلاب روستایی مهریز با وجود کارهای بزرگی که انجام می دهد مظلوم واقع شده است خاطرنشان کرد: هر ساله 400 فقره انشعاب آب به مشترکین روستایی اختصاص داده می شود و در حال حاضر 11 هزار و 760 مشترک در روستاها از نعمت آب بهره مند هستند.

وی افزود: 2400 متر مخزن آب ذخیره در روستاهای مناطق مختلف شهرستان مهریز ساخته شده است و نیز اجرای 11 کیلومتر خط لوله انتقال آب در روستای ارنان با هزینه ای حدود 600 میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده می باشد که متاسفانه به مردم انعکاس داده نشده و مغفول مانده است.

عضو هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان یزد همچنین به مشکلات امور آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی مهریز، هم زمان تامین کننده و توزیع کننده آب است و با مشکل کمبود نیرو نیز مواجه است. از دیگر مشکلاتی که برای آب رسانی به روستاها با آن دست و پنجه نرم می کنیم نیز می توان به تداخل امر آب رسانی با فعالیت های محیط زیست، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی اشاره کرد.

خلاصه زاده با اشاره به خشکسالی ها تصریح کرد: در روستاها خشکسالی کاملاً قابل لمس بوده و شرکت آب و فاضلاب روستایی مهریز برای آب رسانی به مناطق روستایی به 142 لیتر آب بر ثانیه نیاز دارد که از این مقدار 39 منبع آب داریم و تنها توانسته ایم 67 لیتر بر ثانیه آب تولید کنیم. و از تبعات خشکسالی می توان به ارسال آب بسته بندی به روستاها به جای تامین آب سیار خبر داد.

این مسئول نیز از سوء استفاده گری ها گلایه کرد و گفت: در حال حاضر 400 چاه غیرمجاز در مناطق ییلاقی میانکوه حفر شده است که بررسی و برخورد با این جرایم برعهده شرکت آب منطقه ای استان یزد است و امور آب و فاضلاب روستایی حق ورود به این موضوع را ندارد.

وی ادامه داد: در تمام روستاها مخازنی تعبیه شده است که در روزهای جمعه و سه شنبه آب گیری می شود و در روزهای تعطیل جمعیت برخی از این روستاها چند برابر شده و معمولا عده ای در مصرف آب اسراف می کنند و با پر کردن استخرهای خصوصی و شنا، باعث هدررفت آب و کم شدن میزان آب مصرفی در این روستاها می شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی مهریز به دیگر اقسام تخلفات مشترکین در مصرف آب اشاره کرد و افزود: برخی از پشت کنتورهای آب، انشعاب غیرمجاز می گیرند و از آنجایی که این آب غصبی است، از لحاظ قانونی و شرعی اشکال دارد.

وی گفت: در راستای جلوگیری از سوء استفاده ها و سرریز آب، از 698 قرارداد برای استانداردسازی کنتورها، تعداد 390 قرارداد نهایی شده است.

خلاصه زاده درمورد پروژه های انتقال آب از دریای عمان و انتقال آب از فهرج به سمت روستاهای مهریز تصریح کرد: در روستاهای مهریز از جمله گل افشان، مناطق منشاد، هنزا و فخرآباد مخازن 5 هزار لیتری به ازای هر خانواده برای مصارف شرب و بهداشت اختصاص داده شده است؛ همچنین با انتقال آب از اشکذر، آب 180 روستا تامین خواهد شد وهزینه این پروژه های انتقال آب، حدود 360 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب روستایی، 15 متر مکعب آب در ماه است خاطرنشان کرد: مشترکین غیر دائم در روستاها برای هر متر مکعب آب، 980 تومان پرداخت می کنند و آب بهای مشترکین دائم به صورت تصاعدی، از 120 تا 3500 تومان متغیر است.

این مسئول از بدهی های سنگین مشترکین یاد کرد و گفت: 515 میلیون و 600 هزار تومان بدهی مشترکین روستایی به این شرکت است و در حال حاضر 13 نفر به دلیل جرایم مختلف و بدهی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

خلاصه زاده از سیاست های تشویقی برای جلوگیری از تخلفات سوء استفاده کنندگان خبر داد و تاکید کرد: افراد می توانند به ازای معرفی هر شخص متخلف، برای هر انشعاب، مبلغ 100 هزار تومان و نیز دو درصد از کل جریمه فرد متخلف را از سوی امور آب و فاضلاب روستایی مهریز دریافت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار