استاندار یزد گفت: با توجه به وضعیت استان ، باید آینده نگری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی با برنامه ریزی دقیق مدنظر تولیدکنندگان و در اولویت طرح های صنعتی باشد.
کد خبر: ۷۰۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 27 January 2019

محمدعلی طالبی روز شنبه در سی و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: این شورای ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از توان دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برای رسیدن به بهترین نتایج در آن استفاده شود.
وی افزود: باید راهکارها بعد از تصمیم گیری و کارهای کارشناسی به این شورا آورده شود تا بتوانیم گرهی از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی باز کنیم .
استاندار یزد با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده و همچون پرداخت مابه التفاوت ارز تصریح کرد: در بحث مابه التفاوت نرخ ارز باید یک جمع بندی مناسب از قبل انجام شود تا بدانیم چند واحد تولیدی در استان مشمول این موضوع است و کدام بانک ها می توانند از طریق پیگیری های لازم با بانک مرکزی در این رابطه همکاری های لازم را داشته باشند و در مجموع راهکار حل مشکلات چیست.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به دستور کار بررسی ابعاد و مسائل پروژه سرمایه گذاری ایجاد بازار مبلمان و روشنایی استان در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور و مزیت های یزد در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان شرایط خوبی را در این حوزه وجود دارد مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی دقیق ، جذب سرمایه‌گذار‌ان مناسب ، آینده نگری ، فکر فراتر از ‌نگاه استان و پیش بینی بازارهای خوب برای این صنعت داشته باشیم.
استاندار یزد گفت: بنابراین اشتغال مورد نظر در صنعت مبلمان ‌در اجرای این پروژه باید اشتغالی فراتر از وضعیت اشتغال موجود و نیز با در اولویت قرار دادن اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی برای زیرپوشش قرار دادن بازار در استان‌های دیگر مدنظر قرار داشته باشد.
طالبی تصریح کرد: در صورت کار کارشناسی دقیق ، بررسی دلایل تفاوت قیمت های تمام شده در بازار مبلمان با مرکز ، مشخص کردن ‌زمینه های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران قطعی در این صنعت ، معرفی مجری طرح ، با حمایت‌های لازم و تسهیل و تسریع در گرفتن مجوزهای مورد نیاز همچون زمین ، ‌بسترهای تحقق این مهم و استقرار این صنعت پاک در استان را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از جلسه با گله از روند طولانی شدن روند پیگیری رساخت و راه اندازی نمایشگاه مبلمان ، گفت: پروسه های 12 ساله این طرح برای صنعت استان ، یک مصیبت است.
در این جلسه در گزارشی درباره روند ارائه ایده طرح نمایشگاه مبلمان و روشنایی یزد اعلام شد که این طرح از سال 1385 ایده ارائه و تا امروز به مرحله اجرا نشده است.
عمر هشت هزار ساله مبل در ایران و 50 ساله صنعت مبلمان ، فارغ التحصیل سه هزار دانشجو در 11 دانشگاه ، گردش مالی 100 هزار میلیارد ریالی ، 2 برابری واردات در مقابل صادرات ، وجود 500 هزار واحد کوچک و بزرگ با اشتغال 117 هزار نفر در بخش مبل ، وجود 226 واحد صنعتی تولید مبل با اشتغال 10 هزار نفر ، بررسی مزایای یزد در ایجاد نمایشگاه و واحدهای صنعتی تولید مبلمان و نیاز به سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی برای ساخت و راه اندازی نمایشگاه مبلمان و روشنایی یزد از نکات مطرح شده در این گزارش بود.
همچنین گزارشی از وضعیت جهش ناگهانی قیمت ارز ، مشکلات مالیاتی و بانکی ، مشکلات شرکتهای تعاونی ، اتاق تعاون و مشکلات اتاق اصناف ارائه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار