رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان باید آموزشگاه نیکی ها ‌و کانون تربیت باشد و در زندان حتما باید یک اتفاق فرهنگی و تربیتی رخ دهد.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 19 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمدمهدی حاج محمدی در نشست صمیمی با گروه های جهادی و فرهنگی و اشتغالزایی در دادگستری استان مرکزی با بیان این سوال که آیا در شرایط فعلی، زندان می‌تواند محیط مناسبی برای ایفای ماموریت گروه های جهادی باشد، افزود: بخشی از جمعیت کیفری افرادی هستند که اگر ما نیز در جایگاه آنان بودیم دچار چنین سرنوشتی می‌شدیم و همه آنها مستحق بی رحمی و بی توجهی نیستند.
وی یادآورشد: دشمن و رسانه های معاند پس از مشکلات اقتصادی بهترین و امیدوارکننده ترین بهانه و اهرم برای ضربه زدن به نظام، را موضوع زندان ها می دانند و سعی می کنند با ورود به مباحثی در این عرصه به کشور و نظام ضربه بزنند، بر این اساس نیاز است در این زمینه وقت بیشتری در نظام جمهوری اسلامی برای رسیدگی به امور زندان ها گذاشته شود چراکه بی اهمیتی به آن ممکن است خسارات زیادی به همراه داشته باشد و همین مسئله کافی است تا رسیدگی هرچه بهتر به امور زندانیان و زندان ها را در صدر دغدغه های خود قرار دهیم.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب های اجتماعی و برگزاری جلسات در این زمینه با مدیریت ایشان و دلشوره و نگرانی رهبری از بابت اتفاقات این بخش بویژه خانواده زندانیان سبب می‌شود که ما نیز به این مهم توجه داشته باشیم.
حاج محمدی گفت:امروز باید در بین زندانیان سرمایه گذاری کرده و از این جماعت یارگیری کنیم در غیر این صورت اگر کوتاهی کنیم دشمن برنامه ریزی و سرمایه گذاری خود را در این زمینه برای ضربه زدن به نظام انجام می‌دهد.
وی افزود: شخصی درباره مجرمین عقیدتی و تکفیری و وهابی ها گفت که در اعترافات این افراد آمده که به ما گفته شده "شما به ایفای ماموریت بپردازید و اگر دستگیر شدید نگران نباشید چراکه زندان محیط مناسبی برای یارگیری است".
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های اصلی بین گروه های مردمی و جهادی و فرهنگی این است که بتوان برای اسلام و انقلاب یارگیری کرد که قطعا سختی دارد و در این مسیر می‌توان از ۲۰۰ هزار زندانی که تسلیم تصمیمات ما هستند و ۵۰۰ هزار جمعیتی که در سال زندان جمهوری اسلامی را تجربه می‌کنند استفاده کرد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی مربوط به زندانیان می‌تواند آسیب زننده به امنیت اجتماعی باشد و قطعا اولین مخاطب این آسیب ها خانواده زندانیان است.
حاج محمدی گفت: ما در زندان با افرادی سروکار داریم که در صورتی که به آنها کمک شود تغییر در مسیر زندگی شان رخ می دهد، از سویی آنها نیز به افراد دیگری دسترسی دارند که ما به هیچ عنوان به آنها دسترسی نداریم و می توانند این تغییر را به آنها نیز منتقل کنند.
وی ادامه داد: تصور زندانی بر این است که از نظام سیلی خورده و با برخورد قهرآمیز نظام مواجه شده است، بر این اساس در مسیر اجرای برنامه های اصلاح و تربیت باید او را پای کار بیاوریم و یکی از عواملی که می‌تواند اعتماد زندانی را به برنامه های اصلاحی جذب کند، کمک ها و دستگیری ها و نقش گروه های مردمی نسبت به خانواده زندانی هاست.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه در کشور برای هر ۲۴۸ زندانی یک مددکار اجتماعی وجود دارد گقت: اسفندماه سال گذشته دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد که در این زمینه ماموریت گروه های مردمی حضور در عرصه های مددکاری اجتماعی افتخاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار