مسئول بسیج زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یادواره 941 زن شهیده استان ششم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 26 September 2015
شکوفه یعقوبی اظهار داشت: یادواره ۹۴۱ زن شهیده استان کرمانشاه در تاریخ ششم مهرماه سال جاری ساعت ۹ صبح در محل حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه با حضور جامعه بسیج زنان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام دیانی استاد حوزه علمیه و دانشگاه برگزار می شود و از دکتر مهدی جعفریان فرزند شهید طیبه واعظی، شهید شاخص سال ۹۴ برای یادآوری خاطرات مادر بزرگوارشان در این مجلس دعوت شده است.

مسئول بسیج زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس برنامه مختلفی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج زنان برگزار می شود، گفت: در این هفته از زنان جانباز هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل می شود.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش به اعزام زنان بسیجی در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان های راهیان نور از جمله برنامه های مصوب سپاه محسوب می شود.

به گفته این مسئول، اعزام کاروان های بسیجی از بسیج محلات و بخش اعظمی از دانش آموزان و دانشجویان به مناطق عملیاتی هر ساله توسط سپاه صورت می گیرد و نیمی از افرادی که اعزام می شوند از بانوان هستند.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت عنوان کرد و یادآور شد: در یادمان های دفاع مقدس برای کاروان های اعزامی برنامه های متعددی به اجرا در می آید.

مسئول بسیج زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راویان دفاع مقدس در یادمان ها به روایتگری دوران جنگ تحمیلی پرداخته و آنچه که بسیار اهمیت دارد بازخورد فرهنگی این اقدام است.

یعقوبی با ابراز امیدواری از اینکه روزی فرا رسد که خانواده ها به صورت خودجوش به بازدید از مناطق عملیاتی رغبت داشته باشند، افزود: نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه ضروری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار