کد خبر: ۱۱۲۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ 04 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی ساری از اجرای 87 هکتاری طرح سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: تجهیز ایستگاه پمپاژ از محل اعتبارات شهرستانی و عملیات اجرایی طرح سامانه نوین آبیاری (انتقال آب) تجمیعی از اعتبارات ملی در 87.5 هکتار در دهستان رودپی شمالی و روستای حمیدآباد شهرستان ساری در حال اتمام است. 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: احداث سازه ایستگاه پمپاژ، نصب تاسیسات مکانیکی و هیدرولیک پمپاژ شامل نصب الکتروموتور و متعلقات وابسته و تهیه 2 دستگاه الکتروموتور شناور و خط انتقال تا حوضچه مکش، نصب تابلوی سنجش برق با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستانی است.


این مسوول ادامه داد: طرح سامانه نوین آبیاری با اعتبار 16 میلیارد و 625 میلیون ریال از محل 85 درصد سهم دولت و 2 میلیارد و 975 میلیون ریال از محل سهم مشارکت در 87.5 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

 

علوی مزایای طرح را ذخیره سازی آب در آببندان در فصول غیرزراعی و استفاده از سیلاب های فصلی، تامین آب مطمئن در اراضی شالیزاری، کاهش تلفات آب و افزایش راندمان انتقال آب در شبکه، افزایش بهره وری در واحد سطح، کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی برشمرد 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار