مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: از خرید تلفن همراه برای فرزندانشان صرف نظر کنند.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 01 November 2015
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: از خرید تلفن همراه برای فرزندانشان صرف نظر کنند.  

رضا موزونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه استفاده از تلفن های همراه برای کودکان ممکن است آسیب هایی را به همراه داشته باشد، گفت: تلفن همراه کودک را در سکوت کامل و بی تحرکی جسمی قرار می دهد و می تواند مشکلاتی را برای او بوجود آورد.

موزونی افزود: استفاده بیش از حد و خارج از کنترل کودکان از تلفن همراه سبب خواهد شد تا آنها از اجتماع فاصله گرفته و به افراد منفعلی تبدیل شوند که در دنیای خود می مانند و احساس نیاز به هیچ کس ندارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اعتماد به نفس پایین و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران را از معایب استفاده بیش از حد و خارج از کنترل کودکان از تلفن همراه دانست و گفت: چنین کودکانی معمولا مهارت های رشد را به خوبی نمی آموزند و لذا در حرف زدن و حتی در  ساده ترین و کوچکترین مسائل زندگی نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: وقتی بچه ها به صورت کنترل نشده و بی حصار به فضاهای مجازی وارد می شوند و وقت زیادی را در آن می گذرانند، دیگر نه از عاطفه چیزی می دانند و نه به آن احساس نیاز می کنند و نه اصلا آن را می فهمند و همین مسئله می تواند شکاف نسلی را در پی داشته باشد.

موزونی در ادامه از خانواده ها نیز خواست تا فرصتی را برای پرداختن به فرزندانشان بگذارند و برای این کار سعی کنند در ساعاتی از روز موبایل های خود را خاموش کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از خانواده ها خواست تا برای سپری شدن دوران رشد فرزندانشان با آنها همراه شوند و با آنها بخندند و شادی کنند و حتی گریه کنند.

موزونی همراه شدن والدین با فرزندانشان را در آموزش مهارت های مختلف به آنها مهم ارزیابی کرد و  از خانواده ها خواست تا برای آموزش مهارت های مختلف مثل عاطفه به فرزندانشان برنامه ریزی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار