در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور مدیران کل ادارات و به ریاست استاندار برگزار شد، ضمن ارائه عملکرد سازمان ورزش و جوانان، برنامه‌های مد نظر ادارات اعلام و به بحث کشیده شد.
کد خبر: ۷۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 01 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: در بحث جوانان آنچه مسلم است، اشتغال جوانان با ارزش است و باید دنبال حل و فصل آن باشیم، در غیر این صورت مشکلات جدی در استان بوجود خواهد آمد.

وی افرود: مدیران باید چالش‌های پیش روی جوانان و گرفتاری‌های مختلف آنان را در جلساتِ اینچنینی مطرح و روشن کنند، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به اشتغالزایی جوانان اولویت بندی کاری داشته باشند، جمع بندی کنند و هر دستگاهی برنامه‌های آماده ارائه داشته باشد.

بازوند با تاکید بر این مطلب که هیچ اولویتی قبل از اشتغال جوانان نباید در برنامه مدیران قرار بگیرد تصریح کرد: مدیران قرار است مشکلات استان را حل کنند و خودشان از مشکلات گلایه نکنند.

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به این نکته که ما با کمیته امداد در زمان دکتر فتاح قرار گذاشتیم تا تسهیلات چهار درصدی برای اشتغال دو هزار نفر از جوانان لحاظ کنند تأکید کرد که کمیته امداد حتما این طرح را در دستور کار قرار دهد.

وی در رابطه با طرح گرمسیری نیز افزود: مصوب شود سازمان جهاد کشاورزی ظرفیت‌های واگذاری زمین در طرح گرمسیری را کتباََ به ستاد جوانان کارگروه اشتغال ارائه دهد تا دوستانی که تمایل دارند بصورت بخش خصوصی در حوزه جهاد کشاورزی مشغول بکار شوند فعال شوند و بحث اشتغال در این حوزه هم تا حدودی حل و فصل گردد.

بازوند همچنین از سمن‌های (سازمان‌های مردم نهاد) حاضر در جلسه خواست در نظر بگیرند اشتغال فقط کارمند دولت بودن نیست، دولت امکان این را ندارد تا تمام فارغ التحصیلان را جذب کند، سمن‌ها خودشان جویای کار شوند، شرایط کنونی مناسب است تا از تسهیلات بانکی علیرغم وجود بروکراسی اداری با درصد‌های پایین استفاده کنند، حل مشکل اشتغال استان قطعا با تولید ثروت و کارآفرینی امکان پذیر است.

استاندار خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی علاوه بر بحث گرمسیری، در حوزه گلخانه‌ها نیز می‌توانند تسهیلات خوبی در اختیار فارغ التحصیلان قرار داده و اقدامات خوبی انجام دهند.

مقام ارشد استان کرمانشاه در خصوص بحث اوقات فراغت هم ابراز کرد: مسائل خوبی مطرح شد، گزارش خوبی ارائه شد، اما باز تاکید می‌کنیم چالش اصلی پیش روی جوانان اشتغال است.

بازوند در خصوص تسهیلات ازدواج گفت: مسئولین خوب پیگیری کنند چالشی که پیش روی جوانان است حتما بررسی شود، با بانک‌ها جلسه بگذارند اگر مشکلی هست با بانک‌ها به تفاهم برسند و مشکلات را حل کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان این جلسه افزود: گام دوم انقلاب که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد یک سیاست راهبردیست و باید توسط مدیران ذیربط عملیاتی شود و تبدیل به کار عملیاتی کارشناسی شده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار